Ads 468x60px

Isnin, 29 Ogos 2011

Bantuan Fakir Miskin Di Mersing, Johor

Pada 27 Ogos 2011 bersamaan 27 Ramadhan 1432 Hijrah, Skuad Prihatin ABIM Johor dengan kerjasama ABIM Daerah Mersing telah melaksanakan Misi Sumbangan dan Cerapan (MSC) di daerah Mersing.
Misi yang diketuai oleh Sdr.Sidek Roslan, Exco Skuad Prihatin ABIM Johor telah berjaya untuk sama–sama turun padang dalam menjayakan misi kali ini.
Antara lain, pihak Skuad Prihatin juga akan membantu memanjangkan kesulitan yang dihadapi oleh mereka ke Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) bagi mendapatkan bantuan yang sewajarnya daripada pihak berwajib untuk mereka meneruskan kehidupan selepas ini.
Seramai 20 buah keluarga menerima sumbangan ikhlas daripada Skuad Prihatin ABIM Johor . Modus Operasi rumah ke rumah yang telah diketuai oleh Sdra Abg Mi [Ahli ABIM Daerah Mersing].
Sumbangan berupa barangan keperluan dapur seperti beras , minyak masak, gula, tepung, kicap, sos cili, telur dapat disumbangkan kepada setiap keluarga penerima. Alhamdulillah misi berjaya mencapai matlamat dan berakhir sekitar pukul 5.00 petang tibanya di sekretariat.

0 comments:

Catat Ulasan