Ads 468x60px

Sabtu, 6 November 2010

Misi Bancian & Cerapan: Kg. Parit Hj. Ali, Batu Pahat

Pada Sabtu, 23 Oktober 2010 bersamaan 15 Zulkaedah 1431H, Skuad Prihatin Johor telah menjalankan bancian di Kampung Parit Haji Ali, Batu Pahat. Misi ini telah dijalankan oleh Ketua Skuad Prihatin Johor, Saudara Muhamad Azamuddin Ahmat Miskam bersama penggerak Skuad Prihatin, Saudara Mohd. Shafiq Abd. Manap.

Misi bermula dengan bertemu Setiausaha Kampung Parit Haji Ali, Tuan Haji Masran Bin Roslan dan Ketua Kampung, Tuan Haji Jemiran Bin Moharam pada jam 10.00 pagi untuk menyatakan tujuan bancian dan mengenalpasti keluarga yang layak mendapat bantuan.

Pada jam 2.00 petang, bancian bermula. Sebanyak 20 buah keluarga yang antaranya terdiri daripada orang kurang upaya, ibu tunggal dan fakir miskin telah dikenalpasti layak untuk mendapat bantuan. Misi tamat pada jam 6.30 petang. Tindakan susulan akan dibuat oleh Skuad Prihatin bagi membantu 20 buah keluarga tersebut dan diharapkan agar lebih ramai lagi masyarakat di luar sana yang dapat bersama-sama menghulurkan bantuan kepada insan-insan yang memerlukan, tidak hanya sekadar mendengar dan memandang.

0 comments:

Catat Ulasan