Ads 468x60px

Jumaat, 20 Julai 2012

Kempen Seorang Sekampit Beras 1433-2012


Ramadhan al-Mubarak kembali lagi. Kini di tahun 1433 Hijri. Satu bulan ang penuh barakah, rahmah dan keampunan Allah SWT. Tatkala umat Islam bergembira menyambut kedatangan bulan yang mulia ini, masih ramai dikalangan kita yang sedang merintih mengharap bantuan agar dapat mengisi keperluan asas seperti makanan, pakaian, dan tempat tinggal.


Atas dasar keprihatinan, Skuad Prihatin ABIM Negeri Johor mengambil inisiatif menganjurkan kempen "KEMPEN SEORANG SEKAMPIT BERAS" bagi membantu golongan yang memerlukan agar dapat bersama-sama meraikan Ramadhan Al-Mubarak ini.

Sumbangan anda akan disalurkan kepada umat Islam yang memerlukan (ditindas, ditimpa bencana, pelarian, anak yatim, fakir miskin dan sebagainya).

Justeru, marilah kita bersama menunaikan tanggungjawab membantu umat Islam sebagai tanda kasih dan syukur kita kepada Allah.

"Sebaik-baik sedekah adalah di bulan Ramadhan" (HR at Tirmizi).

Sumbangan boleh disalurkan ke akaun TABUNG PRIHATIN No. akaun 01014010045659 (Bank Islam Malaysia Berhad). Moga usaha dan keprihatinan tuan-tuan yang sedikit ini akan memberi manfaat yang besar di akhirat kelak. Insya-Allah.

0 comments:

Catat Ulasan