Ads 468x60px

Isnin, 22 Ogos 2011

Ziarah & Penyampaian Sekampit Beras di Batu Pahat

20 Ramadhan 1432 H / Bersamaan 20 Ogos 2011
Pada hari Sabtu bersamaan 20 Ogos 2011, Skuad Prihatin ABIM Johor dengan kekuatan 3 orang penggerak dengan kerjasama kelab kereta Savvy[SAVOC] wilayah selatan telah menganjurkan sumbangan beras sebanyak 86 kampit beras yg berjumlah 100kg kepada asnaf yang telah dikenalpasti di 3 buah tempat sekitar Batu Pahat, Johor. Kelab kereta SAVOC yg diwakili oleh 10 buah kereta Proton savvy dan sebuah kereta proton wira dalam kekuatan 15 orang tiba di Kompleks Mustika Embun pada jam 10.15 pg. Sebelum bertolak ke lokasi penyampaian ,sedikit taklimat pergerakan oleh Sdra. Faizul Amin , wakil daripada ABIM Daerah Batu Pahat Kami berkonvoi bersama diiringi oleh APV yang merupakan penggerak daripada Skuad Prihatin Johor .
Perjalanan ke Batu Pahat bermula dari jam 10.45 pagi dan tiba di lokasi sumbangan pertama di Rumah Amal Baitul Hanan. Sebanyak 8 kampit beras di sumbangkan disini. Misi diteruskan dengan sumbangan ke lokasi kedua iaitu Maahad Tahfiz Limpon, Batu Pahat. Sebanyak 15 kampit beras diserahkan kepada madrasah ini. Misi diteruskan ke lokasi ketiga iaitu di Kg. Parit Hj. Salleh Ros, Parit raja. Pasukan kami tiba disini pada jam 1.50 ptg dan majlis sumbangan bermula selepas kami selesai menunaikan solat zuhur.
Turut serta Pengerusi Masjid Kg Tn. Hj. Jufri bersama penerima asnaf sumbangan.Majlis penyerahan tamat pada jam 2.30 ptg, dan masing-masing bersurai untuk meneruskan agenda masing-masing. Kami terus bertolak pulang ke Johor Bahru dan tiba semula di Kompleks Mustika Embun pada jam 4.30 ptg.
Laporan Oleh : Normal Eastkandar Bin Ahmad Easteamal

0 comments:

Catat Ulasan