Ads 468x60px

Khamis, 17 Disember 2009

Misi Agenda Setempat : Sukarelawan ke Kuantan, Pahang

Bismillahirrahmanirrahim dan salam Perjuangan...

Pada 11 Disember 2009 yang lalu, Skuad Prihatin telah melakukan tinjauan dan misi bantuan banjir bertempat di Perkampungan Orang Asli Sg. Lembing (Kg. Sg. Mas & Jin), Kuantan, Pahang. Seramai empat orang krew Skuad Prihatin telah turut serta dalam misi bantuan ini iaitu terdiri daripada dua orang SP Johor dan selebihnya adalah SP Pusat.

11 September 2009

7.30 pg : Krew Skuad Prihatin berkumpul di Kompleks Mustika Embun. Persiapan awal melibatkan penyediaan barang sumbangan iaitu 50 kampit beras dan tiga kotak air mineral.

10.00 pg : Skuad Prihatin (SP) diwakili oleh empat orang wirawan bertolak dari Kompleks Mustika Embun, Jalan Abdul Rahman Andak, Johor Bahru.

4.21ptg : Semua wirawan misi telah selamat tiba di Kg. Orang Asli Sg. Lembing. Terus berhubung dengan Tok Batin (Deli Bin Lam).

5.30 ptg : Krew SP menyampaikan bahan bantuan(50 kampit beras dan tiga kotak air mineral) kepada masyarakat orang asli yang terdiri daripada suku kaum jakun dan semoq beri.

7.00 mlm : Semua bersurai dan pulang ke pangkalan. Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi semuanya berjalan dengan baik. Walaupun situasi di kawasan tersebut tidak dilanda banjir, namun perkampungan tersebut terjejas dari segi perhubungan kerana struktur kawasan tanah rendah di sekitarnya dilanda banjir. Semoga misi bantuan dapat diteruskan lagi pada masa akan datang dengan melibatkan keluarga Islam dan bukan Islam di perkampungan tersebut sebagai program susulan, insyaAllah.

Amar M.N.M

0 comments:

Catat Ulasan