Ads 468x60px

Khamis, 17 September 2009

Catatan HELWA @ KSSSB 1430H (17 Sept 2009)

Bismillahirrahmanirrahim.Salam ukhuwah...

17 September 2009 / 27 Ramadhan 1430H

10.30 pagi : Misi Skuad Prihatin pada hari ini ialah mengagihkan sumbangan sekampit beras dan makanan asas kepada penerima sumbangan di Taman Teratai dan Taman Universiti, Skudai. Semasa kami tiba di rumah keluarga yang menerima sumbangan, kebanyakannya sedang mengemas rumah untuk menyambut lebaran. Mereka tinggal di kawasan perumahan tetapi mereka boleh dianggap miskin kerana ada diantara mereka yang terputus bekalan air dan elektrik serta tiada pengangkutan.

1.30 tengahari : Telah selesai mengagihkan kepada 9 keluarga. Berhenti solat zohor di Masjid Jamek Tan Sri Ainuddin Wahid.

2.00 petang : Pergerakan Skuad Prihatin diteruskan lagi ke 9 keluarga yang lain. Semua penerima berasa terharu atas sumbangan yang diberikan kerana ia dapat dimanfaatkan bagi menyediakan kelengkapan hari raya yang bakal menjelang. Kegembiraan itu diluahkan oleh mereka sejurus selepas sumbangan diberikan. Selain itu, mereka juga merakamkan setinggi-tinggi terima kasih kepada kami terutamanya pihak penyumbang yang telah bermurah hati menghulurkan bantuan meringankan bebanan yang ditanggung selama ini.

0 comments:

Catat Ulasan